mgr Konrad Morawski

Asystent w Katedrze Historii Sztuki Dawnej. Absolwent IHS UW. Jego zainteresowania badawcze skupiają się na sztuce nowożytnej, ze szczególnym uwzględnieniem mecenatu artystycznego, ikonografii i transferów kulturowych w siedemnastowiecznej Rzeczypospolitej Obojga Narodów. Interesuje się także metodologią badań nad źródłami pisanymi w historii sztuki.

Projekty badawcze

Sztuka w kręgu polskiego magnata czy europejskiego arystokraty? Fundacje artystyczne Jana Bonawentury Krasińskiego (1639-1717); Narodowe Centrum Nauki, PRELUDIUM 16, 2019–2022 (2018/31/N/HS2/00740); kierownik projektu.Różność z jedności. Produkcja drzeworytów ilustracyjnych w państwie polsko-litewskim i Prusach do początków XVII w.;Narodowe Centrum Nauki, OPUS 16, 2019–2022 (2018/31/B/HS2/00533); wykonawca.

Publikacje
Książki
  • W stronę uniwersalnej nauki. Dekoracja rzeźbiarsko-malarska biblioteki Jana III w pałacu w Wilanowie, Warszawa 2022 [wersja angielska: Toward a Universal Science. Sculpted and Painted Decorations in the Library of King Jan III at the Wilanów Palace, translated by Antoni Górny, Warszawa 2023].
Książki pod redakcją
  • (wspólnie z Konradem Pyzlem) Elżbieta Sieniawska. Królowa bez korony, red. K. Morawski, K. Pyzel, Warszawa 2020 [wersja angielska: Elżbieta Sieniawska. Queen Without a Crown, eds. K. Morawski, K. Pyzel, Warszawa 2020].
Artykuły (wybór)
  • [wspólnie z Michałem Wardzyńskim] Sprawy artystyczne w kluczach węgrowskim i sokołowskim Jana Dobrogosta (Bonawentury) Krasińskiego według „Inwentarza włości węgrowskiej i sokołowskiej” z lat 1701-1720, [w:] Mazowsze-Warszawa, Warszawa-Mazowsze: z dziejów wzajemnych relacji kulturowych i artystycznych regionu i metropolii, red. T. Dziewicki, J. Nowicki, M. Wardzyński, Warszawa 2023 (w druku).
  • Spatial Relations as Self-representation in Jan Bonawentura Krasiński’s Palace in Warsaw, [w:] Kunstpatronage in Mitteleuropa zwischen Privatstiftung und Staatskunst / Artistic Patronage in Central Europe: From Private Foundations to State Art, ed. J. Adamski, Instytut Sztuki Polskiej Akademii Nauk, Warszawa 2021, s. 167–192.
  • Magistri ex Italia Conducti – 17th Century Stucco Decorations at the Wilanów Palace and the Phenomena That Shaped Them, „Eastern European History Review”, 2020, 3, s. 75–93.
  • Czy może istnieć „świat rzeczy” bez rzeczy? Z problematyki badań nad inwentarzami dóbr w historii sztuki, „Artium Quaestiones”, 2018, 29, s. 187–208.
  • Strzemiński – Wölfflin. Teoria unizmu a naukowe zainteresowanie historią sztuki, [w:] Nowoczesność: bunt i tradycja, red. M. Lewicki, Warszawa 2017, s. 49–63.
  • Dokumenty Komisji Porządkowej Powiatu Grodzieńskiego dotyczące rekwizycji sreber kościelnych kamedułów z Wigier na potrzeby powstania kościuszkowskiego, „Hereditas Monasteriorum”, 2015, 6, s. 399–410.
  • Wykaz przedmiotów z kościoła jezuitów w Połocku przetransportowanych w 1843 r. na zamek warszawski, „Hereditas Monasteriorum”, 2013, 3, s. 337–346.


Ostatnia aktualizacja 01/10/2023